Wednesday, June 29, 2011

IM POSITIF ...

Salam Sayang...

Ada berita gumbira ingin saya sampai kan..ewahhhh...yoyo orr jer...dub dab dub dab..badan macam tak sedap jer..asyik pening-pening ,..asyik loya..apakah tanda??? so nak taknak mumie amd dady pergi klinik,..jumpa dr.intan macam biasa...

doctor : yea, sakita apa hatini?
mumie: saya nak check saya pregnant ke x?
daddy: heheheh (senyummm jer)
doctor: ok, hatini kena ambik air kencing dulu, ..dah lewat period berapa lama?
mumie : seminggu lebih dah..!
so mumie g la toilet dan bagi urine tu kat makmal ...

dalam beberapa minit,.............dub dab dub dab......pn.norhatini ..(nama kedengaran)

mumie:yea saya...
doctor: cuba teka awak mengandung ke tidak?
mumie: tak ngandung kot....
doctor : tahniah, awak pregnant..
mumie:hihihihihi yeke...alhamdulilah...dah berapa bulan doctor...
doctor: baru 1 bulan seminggu...jangka due date adalah 2 Mac 2012. tahniah...so memang merancang ker ? anak dah berapa tahun?
mumie: accident la doctor..bulan lpas sekali shoot jer tau..
doctor: awak memang tak merancang la nie..ok takper anak awak  dah masa tu da 3 tahun ..kira ok la..nanti saya bekalkan vitamin yer bg awak makan.
mumie: tq doctor.asssalamualaikum.!!.


insyallah , mumie akan dapat tambahan cahaya mata..setakat nie xda mabuk teruk lagi..alhamdulilah..arissya lepas ni kena terimalah yang di akan dapat adik jua..hihihihi

mumie dan baby dalam perut ni love you kamu berdua so much...!!!!

Dady dan kak esya


Monday, June 27, 2011

TAHNIAH KEPADA JIMMY SHANLEY!!!

cOMEL baby Girl jimmy!!

Wah comelnyer anak  Anak Jimmy Shanley , Tahniah buat Jimmy Shanley dan isteri Nursuhaila Eliani….yer memang cute sangat Zahrah Shanley..Nama gabungan ibu dan ibu mertua Jimmy Shanley..Terharu tengok Jimmy di Gala Plus pagi td… …semoga dengan kehadiran Zahrah Shanley dapat menambahkan lagi kebahagian dalam hidup jimmy dan isteri… 

pagi-pagi twitter dah ade berita pasal anak Jimmy Shanley... Zahrah Shanley nama die.. comel tau.. menurut kata red mummy, Jimmy Shanley menangis bila dapat jumpa anak kandung die sendiri... Semoga dengan kehadiran cahaya mata yg sungguh indah ni mereka dapat bersama semula, mendidik anak mereka menjadi anak yg solehah.. amin.. ni aku ada copy paste sikit dr entry beautiful nara.. 

Bangun-bangun pagi check email terus ternampak satu email yang bertajuk “Gambar anak Jimmy Shanley“. Menurut pengirim email gambar di atas ialah Zahrah Shanley. Zahrah Shanley telah dilahirkan dengan berat 2.2 kilogram di hari Jumaat lepas di Putra Medical Centre, Sungai Buloh.
Jimmy Shanley nampaknya memang benar-benar menghargai dan menanti kehadiran anak sulungnya. Jelas dapat dibaca kegembiraan Jimmy daripada kata-katanya di bawah ini:-
Sudah 31 tahun saya menunggu untuk memangku bayi sendiri dan alhamdulillah, saya sangat bersyukur dengan kurniaan Allah ini. Saya berharap Zahrah menjadi anak yang solehah dan berbakti kepada kedua ibu bapanya. Saya sudah membuat keputusan untuk menjadi bapa sepenuh masa untuk anak saya dan bekerja dari rumah. Cuma pada hari Ahad saya akan keluar untuk mengendalikan program Gala TV Plus di Astro Awani
Zahrah sungguh bertuah mendapat seorang ayah yang sangat prihati dan mencintai dia. Semoga dengan kehadiran Zahrah akan menyatukan kembali ikatan ibu dan ayahnnya. Sama-samalah kita doakan.

Friday, June 24, 2011

OKU GENGSTER !!!!

Salam Sayang semua,

Semalam, lepas balik ambik stok tudung ...masa otw balik ke rumah putrajaya en.dady da call tanye kat maner??? suara jer mcm ada somthing tak kena..pastu nak bgtau masih kat sg.besi putus battery mummy abis..so xper la. mummy bawak kereta mcm orang gile tau..160kmj dan mengambil masa 20 minit dari jalan tar ke puytrajaya, hebatttt tak??? gile dasyat ko..hilang ke mumy an dan kewanitaan..heheheh!!

bile sampai rumah ,buka je pintu tengok en.dady pakai suar jean dan mata bengkak...kenapa nie??
dia terus bagi statment polis kat mumy..so mummy baca lah:

Statment polis:-

"Pada 1230 thgari 23-6-2011 datang sesorang customer melayu berfizikal tiada tangan sebelah (OKU) dan kaki tempang  untuk servis kereta falt nya WN.... kereta iswara merah dibengkel saya yang beralamat di ....seri kembangan, serdang. Semasa saya sedang servis kereta dia, dia menyuruh saya mengisi minyak hitam sehingga penuh..tapi saya kata tak perlu penuh takut nanti kereta berat.. tiba-tiba dia naik marah dan menghentak bonut enjin dan nyaris tangan saya tersepit dari bonut enjin. sehinga dia menumbuk mata sebelah kanan saya . setelah dia memaki hamun saya dia terus mengeluarkan parang dari kereta. saya lari dan keluar dari bengkel takut akan di cederakan. sehingga dia menjerit dan memaki hamun dan terus memnadu keluar dari bengkel dan memberitahu dia adalah seorang gengster"

so bile dah baca statment tu alahai sian en.dady kena pukul..mungkin orang tua tu gila kot dy.. pastu en dady kata, klu tgk perwatakkan dia memang alim tau..berjanggut putih, pakai songkok dan dalam kereta ada yassin..tapi tak tau la kenapa dia bole maki en dady sehingga keluar semua kata kesat disebabkan tak isi minyak hitam dalam kereta penuh...

 Pastu kami terus keluar pergi klinik berdekatan dan check mata en.dady..so doctor kata mata en dady ok.xda pe2...pastu terus bawak en.dady keluar makan kat bangi..pastu kami borak la...

mummy: dady, mungkin nie satu dugaan dari allah swt untuk menguji dy dari bersabar.mungkin jgak dy nak menahan kesabaran dan di uji sebegini.
dady: mungkin jugak la.. tapi dy masa dia pukul dy tu mmg dy rasa nak tumbuk balik dia tapi dy pk mcm-mcm...kita da undang-undang, pastu nnt klu dy lawan balik jadi kes lg besar dan mungkin bengkel akan ditutup.
mummy: takpe la dy, kita tunggu jer laporan dari polis untuk kenal pasti suspek lepas nie...
dady: sampai sekarang masih berpikir apa masalah pakcik tu...!!!


so sekarang ni polis bahagian jenayah masih lagi menyiasat kejadian tersebut..!!!

P/s:orang malaysia sekarang ni memnag ramai yang gile ...!!!!!!sakit mental.

Wednesday, June 22, 2011

LADIES NITE :KAMI KE KTV!!

Malam ladies nite







malam ladies aritu kami g ktv , just for relax kan kepala nie..cehh wah...ni kami melalak paling lama..4 jam..ambik ko rasa mulut ni tegang menyanyi ..sampaikan lagu yang biasa menyayni sehingga la lagu entah ape2 aku bedal... pe2 pun kawan karok den adalah amy yang sentiasa menemani kami suami isteri bernyanyi..bab lagu sedih , lagu-lagu yang ko tak penah nyanyi bagi kat dia..dia tau..tapi bab tarik lagu tinggi dia akan bg kat aku!!! itu la si putri amilia!!!hehehehhe

p/s:bile mau karok lagi daaa...........



Published with Blogger-droid v1.7.0

Diet Rasullulah SAW



Rasullulah tak pernah sakit perut sepanjang hayatnya karena pandai menjaga makanannya sehari-hari. Insya Allah kalau anda ikut diet Rasullullah ini, anda takkan menderita sakit perut ataupun keracunan makanan.
  • Jangan makan SUSU + DAGING
  • Jangan makan DAGING + IKAN
  • Jangan makan IKAN + SUSU
  • Jangan makan AYAM + SUSU
  • Jangan makan IKAN + TELUR
  • Jangan makan IKAN + DAUN SALAD
  • Jangan makan SUSU + CUKA
  • Jangan makan BUAH + SUSU CTH :- KOKTEL
  • Jangan makan BUAH SELEPAS MAKAN NASI , SEBALIKNYA MAKAN BUAH TERLEBIH DAHULU, BARU MAKAN NASI.
  • TIDUR 1 JAM SELEPAS MAKAN TENGAHARI.
  • Jangan sesekali tinggal MAKAN MALAM . SESIAPA YG TINGGAL MAKAN MALAM DIA AKAN DIMAKAN USIA DAN KOLESTEROL DALAM BADAN AKAN BERGANDA. 


Nampak memang sulit.. tapi, kalau tak percaya... cobalah... Pengaruhnya tidak dalam jangka pendek.... Akan berpengaruh bila kita sudah tua nanti.
Nabi pernah mencegah kita makan ikan bersama susu. karena akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh ilmuwan yang menemukan bahwa dalam daging ayam mengandung ion+ sedangkan dalam ikan mengandung ion-, jika dalam makanan kita ayam bercampur dengan ikan maka akan terjadi reaksi biokimia yang akan dapat merusak usus kita.

Tuesday, June 21, 2011

KOLAM UNTUK CUCU ATUK

Salam semua,

Masa sabtu lepas mumy balik umah mak pastu nampak kolam petak yang berwarna biru.. 
Wahhhhh hebatnya.kolam ni.
Mak kata kolam nie khas abah buatkan untuk cucunya.
Bila esya da dapat berendam tak udah udah ,mamieee andie oyam (kolam).
Bile pagi petang mndi kolam pastinya bil air atuk tinggi bulan nie.hihihihi
Demi cucu semua boleh,sanggup kalahkan anak.
Yang paling best mak budak ponnn join ok! Ni gara-gara ajakkan arissya la nie.(hihihi alasan jerrr).



Published with Blogger-droid v1.7.0

Monday, June 20, 2011

Tinie makan lagiiii

Salam pagi semua,

Alahai nape ko ni tinie asyik cite pasal makan makan makan jerrr,berat badan da naik,perut da bunciitttt, errrrghhh lagi mau g mkn kerrrr.
Pagi tadi,nekad nk diet. Tapi hampehhhh coz bos amy belikan nasi lemak daaa,lauk kerang,nyam nyam sodappp tuuuu.
So camne ak nak diet..

p/s: Korang nanti mummy da story morry tau.mummy jumpa orang indonesia nie,errrr scaryyy beb!!!tunggu next selecetion ok!




Published with Blogger-droid v1.7.0

Sunday, June 19, 2011

MaKAN-MAKAN

Salam sayang semua,

Hari nie mummy sangat best tauuuuuu .mumy dgn adik beradik berkumpul n makan dan keluar sama2.lama rasanya tak chill sama2 rasanya.mak pun msti wajib ikut bsama ariisyyya.
Bg suami2 tercinta"abah,en.dady&hubby angah"tak join.drg semua kjerrr.
Mula-mula nk makan kat secret resepi pastu da yg myampuk nk mkn kt old town jeh,hmm,
So utk mdapatkn keputusan just tnye mum..
Mak: kita mkn kt old town jer.secret mahal sangat kang pancit ko kang long!
Mumie: ok tak kesah pun..memang niat nk belanja n mumumm..klu old town punchantek gakk. Letss go!!!
Smp jerr old town..
Adegan per-1:naim(adk bongsu ) merajukkk nk mkn mcd plakkkk..angin jer ak tgk dia!!
Adegan ke-2: arissya tumpahhkn airrrr lemon mumiii errrr sabbbborr..angin gak!! mcm g berperang dah..
Adegan ke-3:angah salah order mak punyyya. Eissshh..nak asam laksa dia bantaikan bihun sup..alorr cian mak!

Tapi adegan yg paling manis kami dapat berborak-borak sambil berlawak mcm masa zaman kmi bujang dlu..lama xbsama mcm nieee,ngi.duuu sgt bangat.hihkhehewekwek.


saya suka pic ni..masa ni arissya di kerah duduk sopan coz mak angah dia nak ambik gambar!! "mak: alahai sian cucu nany!!"




Published with Blogger-droid v1.7.0

Wednesday, June 15, 2011

9 TAHUN BERJUMPA KEMBALI...

Salam Sayang Semua,,

Pada hari ahad lepas mumie isya dan adik bongsu mumie pergi kenduri kawen kawan PLKN mumie masa kenal dorang pada 2003. lama kannn..kami semua berkawan dan kenal mengenali semua di sarawak. Aktiviti kami di sarawak buatkan kami semua lagi akrab. sebabnya dulu hanya berapa orang jer dari selangor diterbangkan ke sarawak. so sangat la close kami semua.

masa kawin kawan mumie OD , kami berkumpul kembali..ada yang tak datang tapi selama 9 tahun jumpa dorang xda perubahan pun tapi yang berubah badan jer kot..hehehhehe...

p/s: masa nak ke rumah pengantin mumie boleh plak langgar kereta orang kat sana..abis kete den kemek..dan bernasib baik jugak en.dady ada bengkel kereta so mumie xda la keluarkan duit untuk repair.huhh..nie kali ke 4 da berlanggar kereta..!!!ishyy kena  mandi air bunga gak aku nie!


Esya bad mood!!!


Geng yang tetap mantain!

Od yang sentiasa mantain!!!


Aine yang mantain!!

Mumie Dan Esya



PLKN SIRI 3/2003

Elly yang sentiasa mantain dan cantik walapun da anak sorang dah!!






Poyo jerrr!!!Tab mumie xboleh tinggal yea!!!



Esya muka malu jer..sopan jer!!! kalau tak lasak dia tak hingattt...!!!!
Published with Blogger-droid v1.7.0

Tuesday, June 14, 2011

JUST nge- TEST BLOGGER -DROID!!!

Salam semua pagi nie mumie sajer jer nak test blogger -droid dari galaxcy tab..it so easy,.. so lepas ni tak payah la mumie nak guna pc lagi..just entry pasni guna tab saje la..

 
Asal lak mata ni nampak mcm fatimah juling!! isyhhh..terlebih edit la ni!!!!
xda kejer nak buat...

Published with Blogger-droid v1.7.0



LIRIK LAGU MENANGIS LAGI,...

Menangis Lagi – Fina AF9


Lagu nie first time dengar dah best...best lagu nie..kalau aliyah bawak lagu ni mesti best..but fina da aura tersendiri dengan lagu nie. mumie suka lagu nie.. walaupun masa konsent mumie dapat dengar kat belakang pentas..hehehehhe


LIRIK LAGU MENANGIS LAGI FINA AF9

Aku terluka
Ku sangka tak mungkin terjadi sekali lagi
Dulu kau kata
Tak mungkin aku kan kecewa
Hatiku akan kau jaga
Pernah ku sangka
Inilah cinta yang terindah dalam sejarah
Apakan daya aku yang menanti pelangi
Mengharap engkau yang pasti
Dan aku menangis lagi
Kecewa untuk sekian kalinya
Dan kisah cinta luar biasa
Habis sorang untuk semua
Kejam dirimu
Kejam dirimu

Aku kecewa pedih
Tak mungkin dapat kau faham sakitnya
Kata-katamu lah punca segala
Cinta kita kau persenda
Pergi kau pergi
Tinggalkan aku menangis lagi
Apakan daya
Aku si bodoh yang percaya kata-katamu
Puas didepan mata
Mungkin engkau lah pendusta
Bagimu hatiku tiada makna
Aku menangis lagi
Kecewa untuk sekian kalinya
Dan kisah cinta luar biasa
Habis sorang untuk semua
Apalagi perlu ku rasa
Aku terlupa
Aku kecewa abadinya
Tak mungkin dapat kau faham sakitnya
Kata-katamu lah punca segala
Cinta kita kau persendakan
Pergi kau pergi
Tinggalkan aku
Biar aku sendiri
Luka aku terus meratapi
Luka-luka kecewa
Dan aku tahu ku tahu (Hatinya)
Dalam hatiku takkan bisa merubah segala-gala
Aku menangis
Aku kecewa lagi untuk sekian kalinya
Dan cinta ini luar biasa
Habis sorang untuk semua
Apalagi perlu ku rasa
Aku terluka, aku kecewa
Tak mungkin kau kan faham sakitnya
Kerna kau lah punca segala
Cinta suci kau persia
Apalagi tinggalkan aku
Biar aku menangis lagi


KEMENANGAN HAZAMA DIRANCANG???

Menutup 'institusi' yang dibina sembilan tahun yang lalu, Akademi Fantasia (AF) berjaya melahirkan seramai 120 orang pelajar bermula daripada AF1 hingga AF9. Bermula hanya dipentas kecil iaitu di Dewan Panggung Percubaan, Universiti Putra Malaysia, AF bagaimanapun menutup tirai secara gah di hadapan ribuan peminatnya di Dataran Putrajaya, semalam.
Menobatkan Hazama sebagai pemilik terakhir gelaran juara program realiti itu, ia sekaligus menjadi penutup pada 'demam' AF yang selama sembilan tahun menghantui peminatnya.
Seperti kebiasaan, kemenangan ini sudah pun mendapat jangkaan awal, jadi tidak hairanlah jika ada yang mengatakan Hazama begitu ditatang oleh pihak Astro terutamanya dari segi persembahan.
Lihat sahaja pada persembahan pertamanya, Hazama yang membawakan lagu Pukau, nyanyian asal Tomok, persembahan yang begitu berbeza dengan teman-teman finalisnya yang lain, Hazama membuka persembahan itu dengan satu vedio klip yang hebat!
Beralih kepada lagu kedua, Hazama sekali lagi membawa kelainan dengan menyanyikan lagu, Cinta Teragung dengan bantuan pemuzik di belakangnya.
Hazama sememangnya mempunyai bakat yang besar, malah tidak dinafikan juga Hazama mempunyai aura yang besar, biarpun ianya tidak sebesar aura Mawi pada tahun 2005 yang lalu, namun kelebihan yang diterima Hazama sedikit sebanyak membantu persembahan Hazama pada malam itu.
Berbalik pada finalis lain, apa yang mereka persembahkan di lihat biasa-biasa sahaja, malah penggunaan prop piano yang digunakan oleh Lena turut digunakan oleh Azri pada persembahan berikutnya.
Tapi itu semua sudah berakhir, yang pasti tiada lagi AF selepas ini, sama ada wajar atau tidak ia di tutup itu semua bergantung pada pihak Astro.

Jom kita lihat corat-coret peristiwa yang berlaku sepanjang AF9 ini berlangsung.
 1) Biarpun ini merupakan konsert penutup dan terakhir buat AF, namun ia juga sebenarnya diadakan buat kali pertama di kawasan terbuka iaitu di Dataran Putrajaya. Sebelum ini, konsert terakhir AF hanya dibuat dikawasan tertutup iaitu di Stadium Putra Bukit Jalil untuk AF2 hingga AF8, manakala AF1 diadakan di Dewan Wawasan, Cheras.
2) Sebagai konsert konsert penutup juga, pentas dikemudi oleh Aznil Hj Nawawi dan dibantu oleh tiga bekas pengacara AF yang lain seperti Jimmy Shanley, Sarimah Ibrahim dan AC Mizal. Keempat-empat mereka menghangatkan pembukaan majlis dengan mendendangkan sebuah lagu, dan yang menariknya, Jimmy terpaksa membawa kertas lirik kerana tidak hafal lagu tersebut.
3) Sinonim dengan kejutan, konsert penutup ini juga tidak terlepas daripada perkara ini. Kemunculan Lisa Surihani, Shaheizy Sam dan seorang mamat Bangladesh tidaklah begitu mengejutkan, tetapi usaha mereka ini wajar juga diberikan tepukkan.
4) Kemunculan semula juara-juara AF yang lepas sedikit sebanyak mengubat rindu peminat terhadap mereka, namun kemunculan mereka juga menimbulkan tanda tanya, adakah juara baru AF9 ini bakal mengalami nasib  sama dengan juara-juara lama, yang hanya muncul sewaktu program Astro diadakan.
 5) Juara AF8, Shahir, satu-satunya juara yang tidak hadir dan tidak membuat persembahan pada malam itu, kerana tidak sihat.
6) Aksi Azri berdiri di atas piano mendapat kritikan hebat daripada pengkritik jemputan, Datuk Ramli MS, kerana dianggap biadap. Memijak piano dianggap satu perbuatan biadap oleh para pemuzik, namun pihak Astro telah meminta maaf di majlis sidang akhbar selepas konsert berlangsung.
7) Ramai peminat dirumah merungut kerana sistem audio yang tidak memuaskan. Beberapa persembahan tidak dapat dihayati dengan baik kerana masalah audio yang teruk. Pihak Astro juga meminta maaf atas masalah kritikal itu dan berjanji akan memperbaiki lagi mutu teknikal mereka untuk konsert-konsert di kemudian hari.
8) Pentas AF juga dianggap unik kerana ia boleh di lihat di setiap sudut kerana ia direka untuk pandangan 360 darjah.
9) Kemenangan Hazama memang sudah dijangka, dan yang menariknya penyokong Hazama sudah berdiri dan menju ke pentas sebelum Hazama diumumkan sebagai pemenang. Syabas Hazama!
10) Hazama adalah peserta yang mendapat undian tertinggi dan jauh meninggalkan peserta yang lain iaitu sebanyak 45% berbanding Lena 28%. Hal ini sama dengan apa yang berlaku pada juara AF3, Asmawi Ani yang mana markahnya jauh meninggalkan peserta lain pada ketika itu. 
11) Baju milik pengetua AF9, Amy Search bersinar-sinar. Ia di buat khas oleh Rizman Ruzaini menggunakan rekaan Nourish (isteri Amy). Rizman Ruzaini hanya diberi masa tiga hari untuk menyiapkan baju bertatah berlian itu, dan ternyata mereka mampu melakukannya.


Monday, June 13, 2011

LUAHAN HATI SEORANG INSAN BERNAMA JIMMY SHANLEY

LUAHAN HATI JIMMY SHANLEY.. insan yang bergelar isteri patutnya bersyukur atas rezeki kerana mendapat suami yang sebegini..:-

"INAI masih merah di jari, isteri dah lari. Kami sempat duduk serumah selama 20 hari tetapi kalau diikutkan, saya hanya dapat bersamanya 10 hari. Bulan madu saya pun tidak seperti orang lain.
Mulanya rancangan diatur untuk pergi berbulan madu ke destinasi lebih jauh dan romantik tetapi kerana keadaan kami tidak seperti pasangan pengantin baru yang lain, kami rancang untuk pergi ke Koh Samui, Bangkok dan Bali saja. Itupun, apabila sampai di Koh Samui, dia dah ‘lari’. Katanya, dia hendak ke Bangkok seorang diri.
Saya dah letih hendak memikirkan apa berlaku antara saya dan dia. Perasaan saya bercampur baur. Semakin lama dia pergi, semakin jauh. Dia ada anak angkat dan dia lebih suka tidur bersama anak angkatnya daripada melayan suaminya.
Saya dah tak kuasa hendak menyembunyikan perkara sebenar kerana semua orang dah tahu. Kalau ikutkan hati, hendak jadi apa pun jadilah, tetapi bila memikirkan anak kami yang sedang dikandungnya, hati saya jadi sebak, pilu dan sedih. Apa hendak jadi dengan saya, ada isteri macam tak ada isteri.
Dia sempat bermalam di rumah saya di Putra Heights, semalam saja. Apabila dia mahu duduk bersama saya, alangkah gembira rasa hati kerana dalam angan-angan saya dapatlah kami hidup bahagia seperti orang lain.
Di rumah itu semua saya sediakan, bahkan makan minum pun saya yang buatkan. Kain baju, saya hantar dobi. Dia tak perlu buat apa-apa dan saya tak kisah asalkan dia gembira. Bangun pagi, sarapan sudah terhidang. Namun, dia lari juga dari saya. Apa lagi perlu saya buat untuk menambat hatinya, bingung jadinya.
Sejak dia keluar rumah dan tak balik lagi, setiap hari saya menunggunya. Apabila terdengar kereta berhenti depan rumah, pantas tangan menyelak langsir, manalah tahu kalau dia yang balik. Berbulan saya menunggu tetapi hampa belaka. Dah kering air mata mengenangkan keadaan rumah tangga kami.
Saya tahu dia mengandung pun daripada orang lain dan wartawan yang bertanya kepada saya. Hancurnya hati, sebagai suami saya tak tahu apa-apa mengenai isteri. Orang lain lebih tahu daripada saya.
Sudah bermacam cara saya buat untuk mengambil hatinya, tetapi dia tetap tak mahu berjumpa saya. Kalau orang lain bahagia berkahwin, tetapi saya pula hanya mendapat malu dan sengsara. Saya tidak pernah berniat menumpang hartanya atau keluarganya, cuma mengharapkan sebuah rumah tangga yang bahagia.
Sebelum berkahwin, saya tidak pernah membenarkan mana-mana media mengambil gambar rumah, tetapi selepas berkahwin saya terpaksa melakukannya untuk membuktikan saya memang mampu menyara hidup kami berdua. Saya tidak mengambil sesen pun harta keluarganya.
Sebaik saja tahu dia mengandung, teringin benar hati ini untuk menjaganya, membawanya menjalani pemeriksaan di klinik dan melihat gambar imbasan bayi kami. Namun, saya tak merasa itu semua.
Saya ini bapanya, tetapi tiada apa yang dapat saya lakukan. Saya hanya boleh membayangkan saat-saat indah itu. Saya juga tak tahu bila dia hendak bersalin, khabarnya dalam sehari dua ini. Meronta hati ini untuk mengetahui jantina bayi itu.
Sebagai menyambut kehadiran orang baru itu, saya membeli peralatan bayi. Saya melihat dan membeleknya setiap hari, semakin saya memandangnya, terasa sangat sedih. Kasihan si kecil itu. Sebaik saja mendengar tangisannya nanti, saya mahu mengazankannya tetapi adakah saya akan dapat peluang itu. Saya mahu menjaganya kerana saya tahu, saya boleh menjadi bapa yang baik.
Pada awal kehamilannya, ibu mentua saya berjanji mahu menyerahkan bayi itu kepada saya tetapi sekarang rentak percakapannya sudah lain. Sudah terlalu banyak mereka menabur janji, saya tak tahu janji mana satu yang betul.
Saya serahkan segala-galanya pada Allah SWT. Bagaimana dan macam mana rupa bayi itu, saya mahu menjaganya dengan sepenuh kasih sayang.
Saya tak tahu dia ini macam mana orangnya, macam tak ada hati perut. Ke manakah pergi kewarasannya sebagai manusia. Dia lebih pentingkan kawannya daripada suami. Setiap orang ada kisah silam dan saya pun bukan orang yang sempurna.
Lupakanlah cerita lama dan bina hidup baru. Rupa-rupanya itu cuma harapan dan impian saya seorang, sedangkan ingatan dan fikirannya entah ke mana. Ingatkan selepas berkahwin, dapatlah lebih mengenali hati budi isteri tetapi kami semakin terpisah jauh.
Ketika mula mengandung dulu, alasan berjauhan dari saya kononnya tidak tahan bau badan suami. Alahan orang mengandung. Saya terima, tetapi sampai berapa lama. Orang lain mengandung juga, kalau tak tahan bau badan pun, setakat berpisah bilik namun masih tinggal sebumbung.
Dengan sekian banyak alasan, saya dah muak mendengarnya. Selepas bersalin nanti, entah apa pula alasan diciptanya. Ada juga saya dengar, selepas bersalin dia mahu membawa anak kami lari ke luar negara. Aduhai hati… sudah terlalu lama ‘engkau’ menderita. Bilakah akan berakhir.
Dalam kegelisahan dan kehampaan ini, tiada tempat hendak mengadu. Sejak kecil, emak dan ayah sudah pergi menghadap illahi. Hanya kepada Allah SWT saya serahkan segala-galanya. Dia ke umrah bersama keluarganya pun tidak minta izin saya.
Apapun, saya tetap mendoakan kebaikan untuknya dan dengan harapan tinggi menggunung moga kelahiran bayi itu nanti akan menyatukan kami semula.
Bersama sekeping hati yang duka, saya pergi mengerjakan umrah baru-baru ini. Saya memanjatkan doa ke hadrat Ilahi supaya memberi ketenangan dan kekuatan untuk menempuh hidup ini.
Alhamdulillah, sekembalinya dari Tanah Suci, saya rasa tenteram dan tidak lagi terikut-ikut kata hati. Saya akan lalui saja apa yang ditetapkan oleh Yang Maha Esa. Untuk mendapatkan kekuatan, saya baca buku motivasi dan agama.
Sesungguhnya sebagai isteri, tidak sukar untuk mencari keredaan Allah. Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: “Seorang perempuan yang menegakkan solat lima waktu, berpuasa pada Ramadan dan mematuhi suaminya akan memasuki syurga melalui pintu mana saja dia suka.” Andai kata dia mahu kembali kepada saya, saya sedia memaafkannya dan menerimanya. Saya mahu bayi yang bakal lahir itu mempunyai keluarga sempurna.
Imbas kembali detik melalui tempoh pertunangan, pernikahan dan malam pertama, sebaknya hati tidak terkata. Sepanjang tempoh pertunangan pun, dia tak mahu rapat dengan saya. Ada saja yang tak kena.
Dua minggu sebelum berlangsungnya kenduri dan majlis persandingan, kami ambil gambar praperkahwinan di Cameron Highlands, itu pun dah kecoh.
Oleh kerana jodoh kami kuat, kami bernikah juga. Selepas itu pun, banyak benda yang merepek-repek dan huru-hara jadinya. Tiba malam hendak bersanding, dia tetap dengan perangainya.
Jika orang lain naik pelamin dengan wajah ceria, saya rasa biasa saja. Malam pertama, pasangan pengantin baru diulit bahagia, saya pula lain ceritanya.
Jika dia tak mahu juga berubah dan masih tidak dapat menerima saya sebagai suami, tunggulah kes di mahkamah nanti. Kalau boleh, saya tak mahu masalah kami dibawa ke mahkamah kerana akan mengundang aib, tetapi saya terpaksa melakukannya kerana perlu pertahankan hak saya.
Peliknya, dia berkahwin dengan saya bukan kerana dipaksa keluarga tetapi atas kemahuannya sendiri. Pada hari jadinya tahun lalu, apabila ditanya ibu bapanya, dia mahu hadiah apa, katanya dia hendak berkahwin dan ciri lelaki yang diidamkannya adalah saya. Kami pernah berjumpa lima tahun lalu dan pernah mengambil gambar bersama.
Kebetulan ketika ibunya datang berjumpa saya, saya masih solo dan segala-galanya diatur untuk menjodohkan kami berdua. Entahlah, saya tak tahu hendak kata apa lagi. Agaknya kerana saya penyabar, Allah SWT berikan saya ujian ini.
Sesungguhnya Allah SWT berikan ujian itu mengikut tahap kemampuan hamba-Nya. Jika itulah ketentuan hidup saya, moga Allah SWT kuatkan iman dan hati ini untuk menghadapinya.
Saya tak suka hendak bercerai-berai, tambahan saya artis. Nanti masyarakat ingat, artis ini tak ada kerja lain, asyik bercerai saja. Apabila orang dah tahu kisah rumah tangga saya, hendak keluar rumah pun malu dengan jiran tetangga.
Apabila kawan datang ke rumah ajak keluar makan, baru saya keluar. Beratnya tanggungan ini. Hanya Allah SWT yang mengerti derita saya.”

Friday, June 10, 2011

DINNER PUN NAK GADUH !!!

En.dady : mumie malam ni kita diet yea...tak yah keluar makan!!!
Pn.mumie : aloor dy...mumie lapoor gileeer....!!!
En.dady : uisyhh kata nak diet...!!!
Pn.mumie : mumie diet sok..janji..!!
En.dady : errrr..maner x tembam..~hehehehehhek..main2 jer..(kang sentap la tu pastu meleret muka masam)..cepat nak makan per...dy malas nak keluar!!!
Pn.mumie :ok, pe susahhh..tak yah kuar..order jer DOMINO...
En.dady : ok bole...tapi ingat jangan nak order mcm aritu sampai tak abis mkn buang jerrrrrr...
Pn.mumie: ok..dy belanja yea...
En.dady : yelaaa..cepat g ambik TAB (kan senang dah ada tab" easyyy~") g order..make own pizza yea..pastu ambik paling skit..jangan membazir!! kang akuuu gak kna abis!!
Pn.Mumie: baik bos.... .hehehe..~


before that pilih mcm-mcm tau!! pastu buang jer...tak larat nk mkn!!

dah pun sampai...ambik yang ada baucer rm 25.. make own pizza take two flavors and add chicken wing!!!


 tapi , tak abis mkn pun sebab en.dady merajuk lorr dn pn.mumie..coz dia ternampak bb yang baru beli..dia sentap sebab beli tak bgtau dia..so semua pizza tu tak abis dimakn pun..berbuang jugak akhirnya!!!!
Dinner kali nie tak best betulll!!!

Thursday, June 9, 2011

SAYA DA DAPAT 2 BABY !!!

salam semua,

nak tau tak hp mumie hilang masa pergi pasar malam bwk si kecik mumie..padahal mumie pegang hp tu kat tangan mumie..tak camne bole plak terlepas  ,balik umah baru plak perasan hp dah hilang...bila call balik dorang da reject..bila call lagi dah off hp..so selamat la hp pink mumie..

so dengan kata hati nk beli hp baru lagi...so mumie beli lagi 2 baby pink mumie yang baru..

wahhh sangat la suka..tambah lagi saya pakai kan mereka baju pink semuanya..wahhhh..best..sangat manis membawa mereka kemana-mana..nak order makan senang ..g jalan2 pun senang...besttt sangat..

nak tau per???mehh sni mumiie tunjuk!!!!


baby pertama Tab Pink ku!!!!

Baby kedua BB latest  pink ku!!!!
p/s:tab tak dapat nak bersama kotak jer coz testimg ambik gambar pakai tab!!!

KANGAR PERLIS

salam semua, masa ahad lepas mummie pergi perlis hantar angah ke kangar perlis ..gambar kahwin dia nanti mummie tunjuk..kna tnggu gambar pro  baru chantek..so mummie and sedara mara yang ikut menghantar pengantin kami terus ke timah taso..ushhh chantek bangat la tempatnya..memamg mummie suka..pengantin pun ramai yang ambik gambar tau..nak tau tak ex boyfreind mummie pun turut anta tau angah tau.."tgh menaip ...tibe-tibe plak lagu AXl keluar plak kat radio..lagu masa bercinta dgn si ehem ehem tuuue"...so en. dady agak mucung skit la tgk dia turut ada..bukannya yer ape ex mumie tu xjadi kawen dgn mumie tapi dia rapat dgn family mumie..so xdapat la nak elak..hehehhe...tapi takpe dia pun da nak khawin bulan 11 nie...ehnmmm...

tragedi yang tak bole lupa kat kangar,...hubby mummy tak mau bawak mumie ke wang kelian dan padang besar...!!!! hangin satu badan mumie dibuatnyer...greeee da sampai jauh2 tak mau pegi..BENCI tau!!!!!!merajuk sampai balik!!! ambik ko!! melampau ko ni tini!!!! Padan muka en.dady tak bole nak pujuk..hehehe~

Otw ke Kangar!!!!

Arissya alwys main sorang2 kat belakang!!!

Gedik Skit esYa!!!

Lovely Untie and MUm!!!

Cik Bah yang sangat banyak bagi supporting for me!!!

Love u en dady!!!


Mulut ko tini senget2 bercakap..nie kjer hubby aku la nieee!!!

Abah dan iPar Besan

Adik Bongsu ku anjeeee

Mandi kat sungai ular!!!!

kat Timah taso...

Cantek kan kat timah tasoooo nie!!!!

macam biasa anje poseeee!!!



Mumiee suka angat gambar ni tau!!!! chantek laar


There was an error in this gadget