Tuesday, June 14, 2011

JUST nge- TEST BLOGGER -DROID!!!

Salam semua pagi nie mumie sajer jer nak test blogger -droid dari galaxcy tab..it so easy,.. so lepas ni tak payah la mumie nak guna pc lagi..just entry pasni guna tab saje la..

 
Asal lak mata ni nampak mcm fatimah juling!! isyhhh..terlebih edit la ni!!!!
xda kejer nak buat...

Published with Blogger-droid v1.7.0



LIRIK LAGU MENANGIS LAGI,...

Menangis Lagi – Fina AF9


Lagu nie first time dengar dah best...best lagu nie..kalau aliyah bawak lagu ni mesti best..but fina da aura tersendiri dengan lagu nie. mumie suka lagu nie.. walaupun masa konsent mumie dapat dengar kat belakang pentas..hehehehhe


LIRIK LAGU MENANGIS LAGI FINA AF9

Aku terluka
Ku sangka tak mungkin terjadi sekali lagi
Dulu kau kata
Tak mungkin aku kan kecewa
Hatiku akan kau jaga
Pernah ku sangka
Inilah cinta yang terindah dalam sejarah
Apakan daya aku yang menanti pelangi
Mengharap engkau yang pasti
Dan aku menangis lagi
Kecewa untuk sekian kalinya
Dan kisah cinta luar biasa
Habis sorang untuk semua
Kejam dirimu
Kejam dirimu

Aku kecewa pedih
Tak mungkin dapat kau faham sakitnya
Kata-katamu lah punca segala
Cinta kita kau persenda
Pergi kau pergi
Tinggalkan aku menangis lagi
Apakan daya
Aku si bodoh yang percaya kata-katamu
Puas didepan mata
Mungkin engkau lah pendusta
Bagimu hatiku tiada makna
Aku menangis lagi
Kecewa untuk sekian kalinya
Dan kisah cinta luar biasa
Habis sorang untuk semua
Apalagi perlu ku rasa
Aku terlupa
Aku kecewa abadinya
Tak mungkin dapat kau faham sakitnya
Kata-katamu lah punca segala
Cinta kita kau persendakan
Pergi kau pergi
Tinggalkan aku
Biar aku sendiri
Luka aku terus meratapi
Luka-luka kecewa
Dan aku tahu ku tahu (Hatinya)
Dalam hatiku takkan bisa merubah segala-gala
Aku menangis
Aku kecewa lagi untuk sekian kalinya
Dan cinta ini luar biasa
Habis sorang untuk semua
Apalagi perlu ku rasa
Aku terluka, aku kecewa
Tak mungkin kau kan faham sakitnya
Kerna kau lah punca segala
Cinta suci kau persia
Apalagi tinggalkan aku
Biar aku menangis lagi


KEMENANGAN HAZAMA DIRANCANG???

Menutup 'institusi' yang dibina sembilan tahun yang lalu, Akademi Fantasia (AF) berjaya melahirkan seramai 120 orang pelajar bermula daripada AF1 hingga AF9. Bermula hanya dipentas kecil iaitu di Dewan Panggung Percubaan, Universiti Putra Malaysia, AF bagaimanapun menutup tirai secara gah di hadapan ribuan peminatnya di Dataran Putrajaya, semalam.
Menobatkan Hazama sebagai pemilik terakhir gelaran juara program realiti itu, ia sekaligus menjadi penutup pada 'demam' AF yang selama sembilan tahun menghantui peminatnya.
Seperti kebiasaan, kemenangan ini sudah pun mendapat jangkaan awal, jadi tidak hairanlah jika ada yang mengatakan Hazama begitu ditatang oleh pihak Astro terutamanya dari segi persembahan.
Lihat sahaja pada persembahan pertamanya, Hazama yang membawakan lagu Pukau, nyanyian asal Tomok, persembahan yang begitu berbeza dengan teman-teman finalisnya yang lain, Hazama membuka persembahan itu dengan satu vedio klip yang hebat!
Beralih kepada lagu kedua, Hazama sekali lagi membawa kelainan dengan menyanyikan lagu, Cinta Teragung dengan bantuan pemuzik di belakangnya.
Hazama sememangnya mempunyai bakat yang besar, malah tidak dinafikan juga Hazama mempunyai aura yang besar, biarpun ianya tidak sebesar aura Mawi pada tahun 2005 yang lalu, namun kelebihan yang diterima Hazama sedikit sebanyak membantu persembahan Hazama pada malam itu.
Berbalik pada finalis lain, apa yang mereka persembahkan di lihat biasa-biasa sahaja, malah penggunaan prop piano yang digunakan oleh Lena turut digunakan oleh Azri pada persembahan berikutnya.
Tapi itu semua sudah berakhir, yang pasti tiada lagi AF selepas ini, sama ada wajar atau tidak ia di tutup itu semua bergantung pada pihak Astro.

Jom kita lihat corat-coret peristiwa yang berlaku sepanjang AF9 ini berlangsung.
 1) Biarpun ini merupakan konsert penutup dan terakhir buat AF, namun ia juga sebenarnya diadakan buat kali pertama di kawasan terbuka iaitu di Dataran Putrajaya. Sebelum ini, konsert terakhir AF hanya dibuat dikawasan tertutup iaitu di Stadium Putra Bukit Jalil untuk AF2 hingga AF8, manakala AF1 diadakan di Dewan Wawasan, Cheras.
2) Sebagai konsert konsert penutup juga, pentas dikemudi oleh Aznil Hj Nawawi dan dibantu oleh tiga bekas pengacara AF yang lain seperti Jimmy Shanley, Sarimah Ibrahim dan AC Mizal. Keempat-empat mereka menghangatkan pembukaan majlis dengan mendendangkan sebuah lagu, dan yang menariknya, Jimmy terpaksa membawa kertas lirik kerana tidak hafal lagu tersebut.
3) Sinonim dengan kejutan, konsert penutup ini juga tidak terlepas daripada perkara ini. Kemunculan Lisa Surihani, Shaheizy Sam dan seorang mamat Bangladesh tidaklah begitu mengejutkan, tetapi usaha mereka ini wajar juga diberikan tepukkan.
4) Kemunculan semula juara-juara AF yang lepas sedikit sebanyak mengubat rindu peminat terhadap mereka, namun kemunculan mereka juga menimbulkan tanda tanya, adakah juara baru AF9 ini bakal mengalami nasib  sama dengan juara-juara lama, yang hanya muncul sewaktu program Astro diadakan.
 5) Juara AF8, Shahir, satu-satunya juara yang tidak hadir dan tidak membuat persembahan pada malam itu, kerana tidak sihat.
6) Aksi Azri berdiri di atas piano mendapat kritikan hebat daripada pengkritik jemputan, Datuk Ramli MS, kerana dianggap biadap. Memijak piano dianggap satu perbuatan biadap oleh para pemuzik, namun pihak Astro telah meminta maaf di majlis sidang akhbar selepas konsert berlangsung.
7) Ramai peminat dirumah merungut kerana sistem audio yang tidak memuaskan. Beberapa persembahan tidak dapat dihayati dengan baik kerana masalah audio yang teruk. Pihak Astro juga meminta maaf atas masalah kritikal itu dan berjanji akan memperbaiki lagi mutu teknikal mereka untuk konsert-konsert di kemudian hari.
8) Pentas AF juga dianggap unik kerana ia boleh di lihat di setiap sudut kerana ia direka untuk pandangan 360 darjah.
9) Kemenangan Hazama memang sudah dijangka, dan yang menariknya penyokong Hazama sudah berdiri dan menju ke pentas sebelum Hazama diumumkan sebagai pemenang. Syabas Hazama!
10) Hazama adalah peserta yang mendapat undian tertinggi dan jauh meninggalkan peserta yang lain iaitu sebanyak 45% berbanding Lena 28%. Hal ini sama dengan apa yang berlaku pada juara AF3, Asmawi Ani yang mana markahnya jauh meninggalkan peserta lain pada ketika itu. 
11) Baju milik pengetua AF9, Amy Search bersinar-sinar. Ia di buat khas oleh Rizman Ruzaini menggunakan rekaan Nourish (isteri Amy). Rizman Ruzaini hanya diberi masa tiga hari untuk menyiapkan baju bertatah berlian itu, dan ternyata mereka mampu melakukannya.


There was an error in this gadget