Thursday, October 31, 2013

TEMAN MAKAN ABADI

mAKAN kegemaran kami adalah "CHEESE"

Aktiviti minum petang kami DONUTS CHEESE and CHOCOLATE

Bila tau tentang berat badan dah naik minum minuman Jenama BOOTS Juice Toxin (OREN,EPAL,CARROT,halia) 

setiap minggu jadi rutin hariaan,..
Tetap ada sentiasa walaupun keje hari ahad...


Kat rumah pun jadi untuk berkumpul makan-makan..

PUTERI UMNO 2013

PUTRI UMNO BAHAGIAN SERI SERENDAH

SEBAGAI G10
selama dua tahun telah memegang jawatan sebagai Pen.Ketua putri .. sebagai bidang baru. hanya untuk belajar benda baru dalam politik.


RAYA HAJI KU..



nak share berkenaan hari raya haji aritu, kali ni kami bergotong-royong kat rumah mak mummy.. kali nie tak tumbang lembu sebab  tahun lepas dah tumbangkan 3 ekor sekali (ponat tak terkata). tahun ni kami punya menu buat lemang sendiri, buat dodol sendiri, rendang dan buat kenduri doa selamat. selama 3hari 3 malam nak buat persiapan semua..(memang penat meroyan la kan...)

jom layan...


nie masa santan baru nak masak...memang sonang la kacau..percaya tak i yang perah santan untuk buat dodol nie 108 biji kelapa,...
Dodol mula nak masak..dari pukul 1 petang sampai la kul 830 malam baru siap dodol masak.
nampak tak gambar atas sekali tu..tu makanan tradisi bengkulu..BERBOTOK..daun keladi salut inti kelapa dan isi ikan..memag sodap..

Rendang ayam kampung..


Lomang lemak berkrim perahan santan dari i jugak sebanyak 80 biji kelapa..bagi 150 batang lemag.



akhir sekali kami sembahyang jemaah magrib dan isyak bersama dan tadbir bersama saudara-mara ...pastu makan dan bawak bekal masing2..

Wednesday, October 30, 2013

KUIH TART BENGKULU TINIE'S



KUIH tart bengkulu tinies masih hangat di pasaran. homemade. terima kasih yang telah meng order dan berulangkali beli. tak kira dari langkawi penang, taiping, putrajaya, selangor saya ucapkan terima kasih. Bagi saya, saya meniaga kuih tradisional saya adalah bagi orang malaysia lebih mengenali kuih tradisional kami (bengkulu). 

kuih ini berinti kelapa dan nenas. ada yang kata kuih nie rasa mcm roti berinti, kek berinti dan sedap lembut..
ini kuih kegemaran saya dari kecil lagi,,dulu tak la sekecik ni ,...dulu kuih ni lagi besar..besar tapak tangan tau..kalau makcik buat jer kuih ni kami akan makan dengan kopi atau milo..memang kenyang. sekarang anak-anak pun suka makan.

kuih bengkulu nie terdahulunya kuih yang mahal. maksud saya kuih ni hanya dapat masa hantaran perkahwinan dan masa raya sahaja. kali nie saya nak komersialkan kuih ni untuk dijadikan makanan minum pagi dan petang, hantraan kawin dan goodies kenduri. Erra fazira sendiri pun adalah orang bengkulu dan menjadikan kuih bengkulu sebagai hantraan perkahwinan dia (Yusry&Erra).


Jadi, pada sesiapa yang ingin jadikan kuih ini sebagai hantraan atau goodies perkahwinan boleh call saya secara personal untuk dapatkan khidmat saya.


Nie hantraan adik saya tahun lepas 2012. nampak x dalam bakul tu da kuih tart. Kuih Tradisional mesti ada dalam hantraan kami.
Nampak x, kuih tart sebelah kek. tu dulu pada tahun 2009 perkahwinan saya sendiri adalah wajib mesti ada .



ini berintikan kelapa

bulat berintikan NENAS

sebekas ada 50 BIJI RM 45.00

CAmpur pun boleh nenas dan kelapa dalam sebekas.



RM 25.00 untuk 25 BIJI

RM 10.00 bagi 10biji

Kuih yang panas baru masak untuk di beri pada pelanggan saya.

Bau harum kuih tu mmg buat kita sentiasa nak gigit jer kuih nie.

Perkhidmatan pos laju dan kotak sebagai servis penghantraan.

Penghantraan pos saya akan buat setiap hari isnin.

pada sesiapa yang berminat untuk tempahan boleh contact saya pada 016-3405401(TiNie) untuk tempahan . order dibuka setiap hari :

RM 45.00 50BIJI
RM 25.00 25 BIJI
RM 10.00 10 BIJI

tQ.


Monday, October 28, 2013

JOM MAKAN COLLAGEN

 jom makan Collagen...




Collagen NUCELL mengandungi sumber daripada bio marin laut dalam..Dan inilah diantaranya..
Inilah kelainan dan kehebatan kolagen NUCELL..bukan sahaja mengandungi RUMPAI LAUT malahan ditambah lagi dengan kolagen bio marin serta kehebatan buah ACAI BERRY...mencuci darah , memcegah jeragat, jerawat dan mengebukan kulit...

PLUS..cuci usus dengan produk Nucolonz supaya pencerapan collagen lagi cepat dan berkesan..malah menurun kan berat badan...



paling best :

membersihkan kulit muka...
 mencuci kolestrol dalam darah
bentuk muka makin bujur...
makin cerah...

gambar bawah nie semasa mummy bermasalah dengan jerawat umur 23 tahun dan alhamdulilah makan dua kotak muka bujur dan jerawat pun hilang..alhamdulilah...produk nie banyak membantu mummy confident abis masa nak naik pelamin,....
 

2013
oKTOBER 2013 tiada jerawat dan membujurkan muka mummy walaupun dah anak dua orang..



NUCOLONZ RM75.00 + NU-CELL RM 85.00

ARISSYA & AIRIEL

salam semua,

lama tak bernote kat dalam blog xseberapa nie..hihihi... just nak bgtau minggu depan harijadi arissya....anak-anak saya dah besar dah..

keadaan sekarang macam-macam berlaku...ada anak di sisi mak bapak pun boleh diambil orang dengan cara pukau..

 entah la..anak-anak adalah nyawaku..anak-anak adalah penyeri hidup ku,, anak-anak adalah pengubat hati ku...


ya allah kau perlembutkan hati anak-anak ku agar sentiasa menghormati ibubapa dan orang disekeliling....

ya allah kau perlindungkan lah anak-anak ku dari segala bala, musibah dan bencana...permudahkan la perjalanan anak ku dalam cahaya NUR mu..amin...

4 tahun dah kakak...
SMART boy..
1 tahun 8 Bulan dah...

Creadit this picture. saya suka gambar anak-anak macam nie..cute jer adik.


airiel bersama sepupunya azim zafriel, kawan gaduh bersama-sama...

kakak dan adik sangat akrab


There was an error in this gadget