Thursday, October 31, 2013

TEMAN MAKAN ABADI

mAKAN kegemaran kami adalah "CHEESE"

Aktiviti minum petang kami DONUTS CHEESE and CHOCOLATE

Bila tau tentang berat badan dah naik minum minuman Jenama BOOTS Juice Toxin (OREN,EPAL,CARROT,halia) 

setiap minggu jadi rutin hariaan,..
Tetap ada sentiasa walaupun keje hari ahad...


Kat rumah pun jadi untuk berkumpul makan-makan..

PUTERI UMNO 2013

PUTRI UMNO BAHAGIAN SERI SERENDAH

SEBAGAI G10
selama dua tahun telah memegang jawatan sebagai Pen.Ketua putri .. sebagai bidang baru. hanya untuk belajar benda baru dalam politik.


RAYA HAJI KU..



nak share berkenaan hari raya haji aritu, kali ni kami bergotong-royong kat rumah mak mummy.. kali nie tak tumbang lembu sebab  tahun lepas dah tumbangkan 3 ekor sekali (ponat tak terkata). tahun ni kami punya menu buat lemang sendiri, buat dodol sendiri, rendang dan buat kenduri doa selamat. selama 3hari 3 malam nak buat persiapan semua..(memang penat meroyan la kan...)

jom layan...


nie masa santan baru nak masak...memang sonang la kacau..percaya tak i yang perah santan untuk buat dodol nie 108 biji kelapa,...
Dodol mula nak masak..dari pukul 1 petang sampai la kul 830 malam baru siap dodol masak.
nampak tak gambar atas sekali tu..tu makanan tradisi bengkulu..BERBOTOK..daun keladi salut inti kelapa dan isi ikan..memag sodap..

Rendang ayam kampung..


Lomang lemak berkrim perahan santan dari i jugak sebanyak 80 biji kelapa..bagi 150 batang lemag.



akhir sekali kami sembahyang jemaah magrib dan isyak bersama dan tadbir bersama saudara-mara ...pastu makan dan bawak bekal masing2..

There was an error in this gadget