Friday, December 21, 2012

DOA UNTUK ANAK CERDIK..



AMALAN SURAH PADA ANAK-ANAK MUMMY: & BANTUAN HOMEPATY " EGENIUS "(tajuk mummy  tentang produk ni ada cuba search) ........
 

Thursday, December 13, 2012

DOA MOHON DIBERIKAN REZEKI TATKALA KESEMPITAN

"Dan tiadalah sesuatu pun daripada makhluk-makhluk yang bergerak di bumi melainkan Allah jualah yang menanggung rezekinya dan mengetahui tempat kediamannya dan tempat ia disimpan. Semua itu tersurat di dalam kitab (Loh Mahfuz) yang nyata (kepada malaikat-malaikat) yang berkenaan." - Surah Hud:6

Surah Hud Ayat 6

وَمَا مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَيَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَمُسْتَوْدَعَهَا ۚ كُلٌّ فِي كِتَابٍ مُبِينٍ {6}

Keterangan ayat:
Menurut Hadis riwayat al-Hakim dan al-Tirmizi daripada Zaid bin Aslam r.a, beberapa orang sahabat Nabi daripada keluarga al-Asy'ariyyin yang baru sampai daripada perjalanan berhijrah merasa lapar. Mereka mengutuskan seorang dari kalangan mereka untuk mendapatkan makanan daripada Nabi S.A.W.
Apabila para utusan kaum tersebut tiba di rumah baginda Rasulullah S.A.W, beliau mendengar baginda Rasulullah S.A.W membacakan ayat ke-6 daripada surah Hud ini. Utusan tersebut pulang semula kepada keluarganya dan tidak jadi meminta makanan daripada Rasulullah kerana berasa yakin dengan doa yang dibaca oleh Rasulullah.
Setibanya beliau kepada kaum keluarganya tanpa diketahui kaum keluarganya , datanglah dua orang lelaki membawa roti dan daging untuk mereka. Walaupun mereka telah menikmati makanan tersebut sepuas-puasnya masih banyak lagi baki yang tnggal. Akhirnya mereka meminta agar diberikan kepada Rasulullah S.A.W untuk diagihkan kepada orang lain yang memerlukan makanan.
Selepas itu mereka bertemu dengan Nabi dan mengucapkan terima kasih. Rasulullah S.A.W menafikan penghantaran makanan itu. Sahabat yang merupakan utusan keluarga tersebut akhirnya membuat pengakuan yang dia tidak meminta makanan daripada Nabi Muhammad S.A.W. Rasulullah S.A.W kemudiannya menyatakan itulah dia rezeki Allah yang Allah janjikan buat makhluk-Nya.
(Tafsir al-Qurtubi, al-Durrul Manthur, tafsir ayat ke-6 surah Hud)
Alhamdulillah, maka marilah sama-sama kita amalkan doa ini dan jadikanlah ia doa amalan harian agar kita sentiasa dilimpahi rezeki Allah S.W.T terutama ketika kesempitan. Tetapi perlu juga ingat bahawa doa semata-mata tanpa usaha dan tawakal adalah tidak berguna. Wallahualam.
Sumber rujukan: Buku 101 doa Para Nabi dan Rasul dalam al-Quran oleh Ustaz Haji Zahazan Mohamed

Tuesday, December 11, 2012

LAGU SI HUBBY

Salam semua,

 kenal aina tasmin...ehmmm mula2 tak kenal..husband kata:

daddy: my , pergi tengok youtube ainan tasmin...best la lagu dia...
mummy: pe yang hebat sangat kat budak tu, suru my tgk..
daddy: lagu dia best la my...nanti daddy main kan gitar my nyanyi lagu dia...
mummy: ok...
daddy: my tau..orang yer chantek..lagu pun best..simple je my...
mummy:ok dy....tak payah nak puji sangat..sakit telingga ni dengar/....
daddy: ehmmm...

bile dah gile lagu kan...dia suru mummy nyanyi lagu tu...sampai salinkan lirik lagi...ok..pastu bukan jer daddy jer suka anak dia pun suka...aisyhhh hari2 esya dok daddy main gitar esya nak nyanyi...

tapi bile dah kenal and nyanyi lagu tu..ehhh betul la dy..best gak..simple jer...mcm lagu pompuan tak tau malu..(hahahahahhaha) gurau... tapi mummy jatuh hati lagu yang ainan tasmin nyanyi "150 juta" tapi lirik tu mmg best but lirik tu bukan dari dia tapi dari fynn jamal..nice...!!!




Lirik Lagu 150 Juta: Ainan Tasneem

Untuk kali ke seratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama
“Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?”
“Apa kau buta apa kau pura-pura suka”

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

“Dia mungkin bengis seperti singa”
“Tapi dia nangis tonton cerita Korea”
“Dia mungkin keras bila bersuara”
“Tapi dia jelas jujur apa adanya”

“Aku lagi kenal dia”
Eh dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku sambil berkata

“Sayang mungkin baran tak kira masa”
“Tapi sayang tahan kalau yang salah saya”
“Sayang mungkin saja keras kepala”
“Tapi sayang manja bila kita berdua”

“Saya kenal sayang saya”
Buat apa di cerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya

Peduli orang kata
Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna

Kalau hati tak ada
Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa

Kerna aku rimas gedik mengada-ngada
Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala

Aku punya manja kau saja boleh rasa
Rahsia kita berdua
 

 

PROMOSI PRODUK DCL 2013


Hebatnya kaum adam ada pada ADUKA..


 Sangat bagus dan berkesan sebagai:

- Tonik segera utj tenaga lelaki
 - Melancarkan perjalanan darah
 - Menstabilkan tekanan darah

 - Menguatkan sistem imun
 - Melegakan sakit urat dan pinggang
 - Kaya dengan bahan anti oksida
 - Membantu utk awet muda
 - Mengurangkan tekanan mental
 - Mengelakkan masalah kardiovaskular

Mengandungi komposisi tongkat ali,akar ginseng, ubi jaga, sireh ektsrak kurma dan lain2



Kelebihan:...set jerawat...

 >Mengecutkan jerawat
 >Memudarkan & menghilangkan parut & cela
 >Mengurangkan & menyelesaikan masalah pigmentasi @ jeragat
 >Mengurangkan kedutan
 >Mencerahkan kulit yang kusam/gelap

 >Menyamaratakan tona kulit yang tidak sekata
 > Mencerahkan kulit dicelah2 lipatan
 > Memberi kelembapan yang sempurna
 Penggunaan berterusan akan membuat kulit lebih bersinar & bermaya tanpa solekan...






Set Bersalin paling terhangat dipasaran..


Tidak panas utk bayi, memperbanyakkan susu badan, menyembuhkan luka bersalin dgn cepat, memberikan tenaga segera, mengembalikan berat badan ideal dlm masa yg singkat..
 Produk berkualiti dari syarikat 100% bumiputera ISLAM..



 Cuba Set Wanita Anggun 

Mahu mengurangkan berat badan??
Mahu mendapatkan figure yg menarik serta aset yg mantap??
Mahu kelihatan awet muda dgn kulit gebu dan tegang??
Mahu merapatkan keintiman hubungan suami isteri??
Mahukan tenaga sepanjang hari?? Ini jawapan pd MAHU anda..




 EGENIUS UNTUK ANAK PINTAR

Egnius merupakan makanan otak dimana ia banyak membantu menyelesaikan masalah seperti pertuturan, meningkatkan minda anak2,mengatasi masalah stress,mengatasi masalah pelupa dan menenangkan fikiran.


CALL ME/WHATSSUP 
MUMMY TINIE 0163405401

Tuesday, December 4, 2012

PASTIKAN SAMPLEMNT "DCL"

salam,

ini hati isi luahan mak dara macam mummy tini..tambah2 lagi dah beranak dua....
tipu la kalau uall kata anak dua badan mantain tanpa samplemnt.....ni berdasarkan pengalaman mummy sendiri..just take testimoni diri sendiri...

rahim wanita
  • yerla kan...kalau baby dah kuar dari rahim kompom longgar kan....dalam dah luka....pastu air pun makin kurang.....
  •  keputihan pun ada...
  • sering lesu dan tak bermaya nak melayan suami aka penat kan..(anak/kerja/suri rumah/suami lagi...aduhaiiii)
payu udara
  • ni paling tak boleh bla..... kalau dah menyusu anak....elok jer kan tegang...tp dah putus menyusu...aduhai...kecut maa....kecik jer...londeh kan.....
  • tak mantoppp.....
  • tak kenyal.....
  •  tak tegang dahhhhhhh
Badan makin "gemuk"
  • alamak perut makin naik.....buncit
  • pinggung makin lebar
  • muka makin tembam
  • berat makin naik....ala..nak macam anak dara balik
sembelit
  •  susahnya berak....
  • banyaknya toksid dalam badan
  • berak keras ko.....
  • kentut busuk....weekkkkkk
muka suram
  • tak awet muda dah....
  • muka kusam jer
  • penat...la..
  • alamak ada jerawat plak...
  • kulit makin kering nieee...
  • kolestrol makin tinggi
  • kulit tak gebu dah,....

semua ni ada kat mummy okies.... tapi alhamdulilah mummy maintain makan samplemnt semua benda negatif tu lari.....ok....sekarang jadi pujian pada suami..itu paling penting...dia la dunia akhirat kita nanti...

rahim- bidadari
  • makin ketat
  • tak berbau
  • air banyak dan panas
  • tak berbau
  • tiada keputihan
  • period consisten (darah merah 1 hingga 5 hari ok..
payu udara- qshe
  • makin kenyal sekarang
  • mantop
  • besar la skit
 badan- nucell
  • dapat maintain 
  • xgemok tak kurus
  • berat dapat balik mcm anak dara
  • m muka pun tak suram...awet muda....xda jerawat ....muka berseri-seri...gebu jer....
xsembelit lagi....senang jer berak...hhehehehhe- nucolonz



 

ni masa anak dara yang tak reti makan samplemnt yer...
comot jer muka....

 sekarang ...bile da pandai makan samplemnt....



anak sorang...
ni masa anak sorang,...dah pandai makan samplemnt...

sekarang yer....

sekarang....


nilai la sendiri yer...

kalau anda memerlukan khidmat nasihat dan ingin percubaan boleh try makan DCL...memang mummy sayang dengan DCL..... 
call mummy tinie 016-3405401 untuk pembelian dan barangan...

set wanita anggun dari DCL







 
There was an error in this gadget