Tuesday, July 5, 2011

@LAHAN

Salam sayang semua,

Wah mentang -mentang dah membuyung (ngandung) asyik entry pasal pregnant..jangan jemu-jemu yer nak baca entry mumie..
bukannya aper..nak cite skit dan berkongsi dengan uall pasal alahan kali nie..
sebelum ni mumie time mengandung esya  7 minggu , mumie mengalami alahan yg teruk sangat..mabuk dia sampai tak bole nak bangun dari katil,..pening sangat2..muntah hijau ..sehingga la kandungan da asuk 3 bulan baru ok..
bukan tu jer mood pun mak ai...brutal gile...asyik nak mengamuk dan mara-mara jer..pastu kuat sentap..yang paling kerap kena en,dady la..asyik nak bermasam muka jer...nak cool pun ambik masa seminggu..gile kan..
tapi kali nie lain sangat-sangat...kandungan mumie da masuk 7 minggu..insyallah minggu dpn da 2 bulan mumie mengandung..so mumie rasa sangat cool tau..mumie tak muntah2..cuma pening skit2 jer..pastu perasaan marah tu xda la sangat..senang nak cool..pastu perasaan nak mara kat en.dady pun xda..pastu esya buat perangai mcm mengamuk ker...menangis kerr..mengada2 ke,..semua mumy ok jer..best tau perasan ni..pk bnda yang baik-baik je..alhamdulilah..seronok jer perasaan tu..marah kejap tp da cool cepat..

macam-macam alahan yang ada..nak kongsi skit..klu uall penah kena la..jiran mummy tengah pregnant 4 bulan..dia mengalai alahan paling teru tau.dari tangan sehingga betis dia kena gatal-gatal (kurap) sehingga tangan dia meninngalkan kesan yang buruk..dia kata miang macam buluh pastu ..mana yang tak kering lagi akan berair..tu alahan yang paling teruk yang mummy penah tgk..kesian kat dia..sampai malu nak kuar rumah coz tangan dia nampak buruk sangat..

ini la pergorbanan yang baru sedikit dari ibu...setiap apa yang terjadi semasa mengandung nie..mumie akan rehdo dan sentiasa ikhlas menempuhi apa jua keadaan.

untuk arissya klu dia besar nanti..klu dia baca entry mumie :p/s: "Bile mengandung anak kedua nie mumi masih lagi excited macam anak first mengandungkan kamu sayang ..mumie paling happy sekali anak mumy arisya dah mula membesar dengan sihat dan pandai sedikit demi sedikit..cerdik dia ya ampunn..1 tahun 8 bulan yang petah berkata, memujuk dan pandai menyanyi..hihihi..mumy doakan arissya jadi budak yang genius, berjaya,cantik dan menghormati ibu bapa...mumie pening dan terbaring kak masih duduk sebelah mumie dan peluk mumie.."mumiee akit "..mumie really happy masa tu.kak!!!"

My girl makin banyak akal nyer..mumy suka sayang!!

Masa arissya 3bulan!!
We love u kak arissya..

"Ya Allah, peliharalah anakku ini selama ia berada di dalam perutku, dan sihatkanlah dia, Engkau yang menyembuhkan, tidak ada penyembuhan selain penyembuhanMu, Penyembuhan yang tidak meninggalkan penyakit. Ya Allah, rupakanlah atau bentukkanlah dia yang ada diperutku dengan rupa yang baik dan tetapkanlah di dalam hatinya iman kepada Engkau dan kepada RasulMu. Ya Allah, keluarkanlah dia dari perutku dengan mudah dan selamat. Ya Allah jadikanlah dia sihat yang sempurna berakal dan pandai, alim dan beramal. Ya Allah, panjangkanlah umurnya, sihatkanlah badannya, baikkanlah akhlaknya, fasihkanlah lisannya, baguskanlah suaranya untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad S.A.W, dan segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam."




No comments:

Post a Comment