Tuesday, April 19, 2011

PESANAN SUAMI

Suamiku selalu pesan.."mumy klu orang buat jahat kat kita atau mengata kita"kata alhamdulilah je...doakan benda baik-baik jer kat dia....mummy always ingat pesan tu..walaupun selama ni mummy tau da orang yang berbuat begitu kat diri kita ni..kita hamba allah dah naik dan turun..kita doakan yang terbaik...

jangan sesekali:-
  • buat mulut cerita tak betul kat orang
  • melaga-laga kan orang
  • menyibuk tepi kain orang melainkan benda tu betul takper
  • tak payah la nak cemburu or nak menunjukkan sangat depan orang yang anda tu hebat sangat
  •  mengata dengan orang lain pastu bole plak da mengutuk orang tu ko jadi baik depan dia "mulut longkang "
  • tak baik mengacau nasi periuk orang
  • jangan busuk hati  boleh tak?
  • tak payah jadi lalang bole
  • jangan nak buat aukta bole tak?
suami saya bilang orang mcm tu kita doakan  yang terbaik kat dia murah rezeki dan sentiasa dosa dia diampunkan.aminnn...bak kata suami mummy lagi allah swt akan bg sama rata pada setiapa manusia "orang tu di permudahkan rezekinya atau diberatkan jodohnya.."

p/s: lagi mummy dengar dari mulut orang lagi sakit hati sebenarnya dgr si POLAN ni mengata mummy..tapi perasaan tu minta di ampunkan..kalau mummy da terlampau geram mengata ampunkan mummy tapi lama-lama dia buat kat kita naik menyampah..jadi mummy doakan kesejahteraan dan kesyukuran alhamdulilah pada umat seperti itu......"alhamdulilah"



"mak sentiasa mendoakan yang terbaik untuk anak-anak mak
...."doa pertama mak jauhkan dari
 panahan fitnah dari orang "........


2 comments:

  1. biasalah tini...org yg mngata2 ttg org lain tu sbnarnya ada masalah mental & jiwa dia sakit...xboleh sket pun tgk kedamaian/ketenangan/kebahagiaan org lain...hak privasi org lain adalah hak dia (ni if ikut pendirian dia lah).

    dia belum diuji lg tu tini. mana ble dia kata dia tergolong golongan beriman kalau dia sdiri blum diuji. so xperlu nak risaukan sgt. xperlu nak dgrkan sgt.

    layan org gila ni...kita pun ble terikut jd gila juga.

    syukur, krn org mcm ni lah pahala kita scara xlangsung blipat ganda. =)

    ReplyDelete
  2. aminnn...ampunkan segala dosa umat-umat sedara ku..aminnn!!!

    ReplyDelete

There was an error in this gadget