Friday, January 21, 2011

KECEMASAN

Arissya Di Hospital

Masa  pertengahan bulan 12 2010 aritu arissya di masukkan ke hospital...coz arissya susah bernafas..demam panas...pada pukul 3.00 am da 2 hari arissya da tak sehat..tapi mummy bawak arissya ke klinik swasta dan di klinik kerajaan..dia 2 hari asyik menangis mlm, badan panas, siang pun tak tido n kurang susu dan selalu muntah n cirit...hari ke tiga 1.00am arissya menangis lagi tgk dia da tarik nafas satu per satu...allahhuakbar..takutnya..tuhan sahaj yang tahu hati seorang ibu ini..kebetulan masa tu duduk di rumah nanny arissya ..hubby, nany  and mummy pegi ke hospital Selayang . arissya terus masuk ke tempat Wad kecemasan.
Mula-mula kena ambik oksigen sahaja kerana kurang oksigen..selepas ambik darah dan x-ray..doctor arahkan arissya di tahan ke Wad kanak-kanak tahap 2 (maksudnya sederhana kritikal la tu..) sepanjang 4 hari kat hospital..tangan arissya dimasukkan jarumm..allah lagi la mummy sedih..arissya menangis minta tolong (mummy nanak..auuuu...huhuhuhuh) oksigen sentiasa di pasang di hidung dan   2jam sekali di beri gas untuk asma.
Doctor bgtau mummy arissya da jangkitan paru-paru dan oksigen dalam badan terlampau rendah..so dalam rawatan arissya sentiasa kena menggunakan Pam asma setiap hari kerana paru-paru sensitif.a.k.a ASMA ... sampai hari ini arissya memerlukan gas setiap hari bg paru-paru dia kuat skit...

baru dapat tido dengan lena
jarum di dalam tangan.sebab tu la berbalut

cian anak mummyyyy

gas oksigen diberikan kepada arissya setiap 2 jam sekali
gas sentiasa kena pakai..24 hour ..


U all da petua tak nak hilangkan asma...: ada orang bg tips kat mummy suru makan Hati kambing yang fresh mkn mentah-mentah...hmmm???

No comments:

Post a Comment